Studenti získají znalosti a základní dovednosti tvorby kyberfyzikálního modelu, v průběhu výuky se seznámí s jednotlivými fázemi tvorby simulačních modelů včetně aplikačních příkladů. V rámci laboratorních úloh budou studenti navazovat na přednášené body teorie s konkrétními výstupy experimentálních úloh simulačních modelů dynamického chování průmyslových technologií a výrobních procesů v průmyslových aplikacích. Vyučovaná problematika kyberfyzikálních modelů, které jsou simulací chování reálného prostředí se nazývá digitální dvojče.
Digitální dvojče je kybernetickým obrazem skutečného fyzického systému. Každý systém dokáže mít svoji virtuální podobu, svůj virtuální obraz ve virtuálním světě. Vyvíjí se v úvodní fázi výstavby celého projektového konceptu, a mimo jiné účely jeho využitelnosti jako je např. dostupnost tzv. virtuálního uvádění do provozu, může model sloužit jako šablona pro produkci a vývoj vlastního výrobního systému či produktu. Digitální dvojče ve své virtuální podobě posléze nezaniká, zůstává v reálném čase komunikující propojenou součástí budoucího fyzického systému a to po celou dobu jeho životnosti.